La 58 Fira del llibre se celebrarà del 27 d'abril al 7 de maig de 2023

LA PERIODISTA LOURDES TOLEDO PRESENTA EL DIETARI ‘LA INQUIETUD’ EN LA FIRA DEL LLIBRE

20-10-2021
  • El seu llibre, La inquietud (Dietari 2018-2019), va guanyar el 37é Premi d’assaig Josep Vallverdú de Lleida. 

Aquest dimecres ha sigut el torn de la periodista i escriptora valenciana, Lourdes Toledo, que ha presentat el seu llibre La inquietud (Dietari 2018-2019) en la Fira del Llibre de València, que està tenint lloc aquests dies als Jardins de Vivers. 

La presentació, que s’ha celebrat en el Espai Obert 1, ha durat quasi una hora. Temps en el qual s’ha parlat del llibre, del seu procés creatiu i dels projectes de futur de l’escriptora. La Inquietud té un doble sentit: és la negació de tornar a començar i, al mateix temps, la curiositat pel nou”, ha explicat l’autora. Sobre la seua obra, ha afegit que segueix una cronologia en la qual tracta temes com el feminisme o el que li passa al carrer. 

La inquietud (Dietari 2018-2019) —segon dietari de Toledo i 37é Premi d’assaig Josep Vallverdú de Lleida—, reflexiona “sobre el que significa construir una casa i què ens emportem d’elles quan les deixem”. Una reflexió que representa el tornar a començar i tornar als orígens. Un relat de vides i identitats. En definitiva, un dietari fet amb total llibertat i que a l’autora li ha permés parlar de molts temes al mateix temps. 

Quant als pròxims projectes, Lourdes ha avançat que està escrivint un altre dietari, el qual va començar durant la pandèmia. “Hi ha molts motius i raons per a escriure, però necessites constància i to”, matisava. 

Lourdes Toledo (València, 1970) va estudiar Ciències de la Informació en la Universitat Cardenal Herrera (CEU) i Magisteri de llengua anglesa en la Universitat de Saragossa. Actualment, treballa com a assessora del British Council en una escola pública de Terol, tasca que compagina amb el periodisme i l’escriptura. A més, col·labora en les revistes Caràcteres i Túria. En el camp de la literatura, ha publicat poemes i relats breus en diverses antologies de La Forest d’Arana i de l’editorial Germania. Amb Amèrica endins va guanyar el Premi d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta.

Imatge de García Poveda

La 58a Fira del Llibre de València ha rebut una subvenció de 10.000 euros de la Diputació de València, destinada a la instal·lació de les casetes dels expositors.